NIESJE  WOLTERS  VAN  BEMMEL
Één van's werelds grootste poppen, beren, poppenhuizen en poppenhuisminiaturenbeurzen
21 & 22 oktober 2017
TWEE HALLEN !!
BRABANTHALLEN 's-HERTOGENBOSCH
De tafels in de Brabanthallen zijn 2 meter lengte 70 cm diep en 75 cm. hoog.
DEELNEMERSINFORMATIE
Locatie en route
De poppen en berenbeurs en de poppenhuizen en miniaturenbeurs vindt plaats in de Peelhal van de
Brabanthallen, laden en lossen voor deelnemers poppen en berenbeurs: Diezekade 2, 5222 AK ‘s-
Hertogenbosch Nederland
Het adres van de parkeerplaats voor bezoekers direct naast de hal is:
Oude Engelenseweg 1, 5222 AA ’s-Hertogenbosch Nederland


Informatie voor deelnemers aan de int. poppen en berenbeurs en de int. poppenhuizen en
miniaturenbeurs in de BRABANTHALLEN 's-HERTOGENBOSCH   zaterdag 21 en zondag 22
oktober 2017 geopend op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en zondag van 11.00 tot 16.00 uur

Er staat een grote plattegrond in de hal opgesteld bij de informatiestand. Een deelnemerslijst en
plattegrond wordt in de week voor de beurs op deze website gepubliceerd.
Er staan bordjes op de tafels te staan met uw naam en standnummer om de vindbaarheid
van uw stand voor de bezoekers te vergemakkelijken. De bordjes zijn niet om mee naar huis te
nemen maar blijven eigendom van de organisatie! Het zou prettig zijn als u uw tafelbordje en uw
badges, na afloop van de beurs, inlevert bij de informatiestand of in ieder geval op de tafel
achterlaat.

Opbouw standhouders:
Vrijdag 20 oktober:  vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur
Zaterdag 21 oktober: vanaf 07.00  uur tot 09.15  uur. als het druk is in de entree met bezoekers gaan
de deuren  reeds open om 9.30 (alleen zaterdag).
Zondag is de hal open voor standhouders om 10.00  en gaat open voor bezoekers om 11.00 uur. De
beurs is geopend op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en zondag van 11.00 tot 16.00 uur.
Bezoekers kunnen kleine en grote geldbedragen pinnen in de entreehal, bij de garderobe.
Standhouders die nog moeten afrekenen, graag met gepast geld bij de informatiestand
vóór dat de beurs begint!

Organisatie Niesje Wolters van Bemmel betaalt voor de deelnemers de pakeergelden, dat betekent
een besparing van € 16,- U hoeft dus géén parkeerkaart te kopen bij de automaat.

IDENTIFICATIE:
Een envelop met uw naam, met daarin uw badges voor u en uw medewerkers en indien
gereserveerd een bon voor gereserveerde stoel(en) ligt gereed op uw tafel. Uw badge dient u, ter
controle, constant bij u te dragen tijdens de op/afbouw en de beursdagen.

Om te voorkomen dat teveel mensen bij één stand staan, hebben wij een maximum aantal personen
en badges per stand:
2 / 3 en 4 strekkende meter = 2 badges, d.w.z. 2 personen achter de stand.
5/6 strekkende meter = 3 tot 4 badges, d.w.z. maximaal 4 personen achter de stand.
7/8 strekkende meter = 4/5 badges, d.w.z. 4/5 personen achter de stand.
9/10 strekkende meter en meer = 5 badges, d.w.z. 5 personen achter de stand.
Indien u met meer medewerkers achter de stand wilt staan dan kunt u bij onze medewerkers extra
pasjes aanvragen, pasje op verzoek te tonen. De pasjes liggen in een enveloppe met uw naam op
uw tafel. De pasjes zijn niet voor familie of kennissen die als bezoekers komen!!

WAT BETEKENT EEN RIJSTAND, WANDSTAND, KOPSTAND OF VLOEROPPERVLAK?
Een rijstand staat in een carré opstelling in de hal u heeft collega's naast en achter u, een wandstand
spreekt voor zich, tafels aan de wand en in een rijstand hebben een zit/sta-ruimte van heeft 1,20 
meter achter de tafel. De tafels in de Brabanthallen zijn 2 meter lengte 70 cm diep en 75 cm. hoog.
Tafels met een lengte vanaf 4 meter hebben links en rechts van de tafel een uitgang die overigens
gedeeld moet worden met andere collega's om in en uit te lopen, daar mogen geen dozen of andere
obstakels (stoel) worden geplaatst dit ook i.v.m. brandweervoorschriften. Een kopstand is altijd 4
meter en heeft 2 meter ruimte achter de stand en staat aan het begin of einde van een carré.
Vloeroppervlak is 1 vierkante meter naast de tafel om bijvoorbeeld een kledingrek te plaatsen en
heeft dezelfde meterprijs.

STANDHUUR: De standhuur wordt berekendper tafel van twee meter, minimum afname is 1 tafel.
De tafels in de Brabanthallen zijn 2 meter lengte en 70 cm diep en ca. 75cm. hoog. Vanaf 2 tafels (4
meter) heeft u altijd twee uitgangen (delen met collega, niet voor het plaatsen van goederen)!
Overigens is het alleen mogelijk om voor beide dagen in te schrijven.

STROOMAANSLUITING
De Peelhal is goed verlicht! Een stroomaansluiting voor 2 dagen kost u € 48,40 incl. btw. als u een
aansluiting wenst dan vraagt u dat aan op uw deelnameformulier. Er ligt er onder of in de nabijheid
van uw de tafel 1 contactdoos met 2 ingangen of meer. Slechts één ingang is voor u bestemd (tenzij
u twee aansluitingen hebt besteld), de andere zijn voor uw collega's. Neem voldoende
verlengsnoeren met verdeelblok mee, zodat u meerdere lampen aan kunt sluiten.
Let op! Bij één stroomaansluiting niet hoger gaan dan totaal 500 Watt! Heeft u geen stroom besteld
neem dan contact op met de organisatie. Het is niet toegestaan om electriciteit 'te lenen' omdat u
'álleen maar' 1 of 2 spotjes (of een waterkoker) bij u heeft, bij ongeoorloofd gebruik krijgt u ter plekke
een kwitantie die kontant afgerekend moet worden! Waterkokers of 'Senseoapparaten' zijn meestal
te 'zwaar' voor een aansluiting van 500 watt. houd daar rekening mee. Kijk ook voor onze tip om te
werken met een accu!

STOELEN
Iedere stand krijgt 2 klapstoelen gratis ter beschikking. Heeft u meer stoelen nodig informeer ons op
zijn laatst 4 weken voor de beurs.

Zorg dat uw stand om 9.30 uur klaar is.
De beurs zaterdag reeds om 9.30 uur open als er een lange rij met wachtenden staat. Zondag niet
eerder dan 11.00 uur.
Dringend verzoek geen bezoekende vrienden, vriendinnen of familie achter uw stand te laten
plaatsnemen! Ga dan even naar horeca met uw bezoek. Het is wel gezellig voor u, maar u bezorgt
overlast daardoor bij uw collega-standhouders die naast of achter u staan. Gratis WIFI is aanwezig in
de ruimte van het horecaplein.

STANDBOUW:
Het is verplicht om uw tafel(s) aan de voor én achterkant te voorzien van tafelkleden die tot ca.10
boven de grond  reiken!! Dit ter voorkoming dat de bezoekers uw dozen/verpakkingsmateriaal etc.
kunnen zien, het staat erg slordig en dat is niet de bedoeling. Als organisatie willen wij  de beurs
kwalitatief een mooiere uitstraling geven en uiteindelijk zal ú dat merken in uw verkoop! Zie
voorbeelden op deze pagina.

Uitbouwen?
Respecteer uw collega naast u met de inrichting van uw stand!
Het plaatsen van zelf meegebrachte tafels c.q tafelbladen om uw stand te verbreden is toegestaan,
mits u een wandplaats heeft of, indien dat niet het geval is, in goed overleg met uw collega
standhouders zodat die daar geen hinder van ondervinden! Het mag in géén geval tot discussie of
misverstanden leiden. Het uitbreiden van uw stand mag sowieso niet in de richting van het gangpad
of in de lengte (belemmering uitgangen), houdt er wel rekening mee dat u na het ‘verdiepen’ van uw
stand uw eigen loopruimte achter de stand kwijt bent en u geen gebruik mag maken van de loop/sta
ruimte van de collega’s om u heen, een stoeltje neerzetten in het looppad is vanzelfsprekend niet
toegestaan. Zodra over bovenstaande  klachten komen dient u, zonder enige vorm van discussie, uw
stand in de oorspronkelijke staat terug te brengen, houdt daar rekening mee vóór dat U gaat
inrichten! Brandweer voorschrift: Uw verkoopruimte beperkt zich tot de ruimte waar uw tafel op staat,
gangpaden, nooduitgangen en brandhaspels moeten vrij blijven van goederen en/of andere
obstakels.

VERBODEN :Het is verboden leeg verpakkingsmateriaal (dozen etc.) en uiteraard etensresten
achter te laten in of bij Brabanthallen, deze moet u mee naar huis nemen. Dus niets achterlaten in of
bij Brabanthallen. Er wordt gecontroleerd. Degene die zich niet aan de regels houden, krijgen de
kosten voor het afvoeren van afval doorberekend! (ook niet op een tafel zetten van een collega). In
2016 hebben wij helaas wederom vastgesteld dat bij lange na niet iedereen zich aan deze
regel houdt, dat is bijzonder teleurstellend, en respectloos! De deelnemers die zich hieraan
schuldig hebben gemaakt zijn niet meer welkom, het heeft Paul en mijzelf 3 uur gekost na afloop van
de beurs om dit handmatig op te ruimen, in een hal van 8000 m2. is dat geen pretje als je uitgeput
bent en ook naar huis wilt.........! Afgezien van het feit dat de kosten voor het afvoeren van afval niet
gering zijn! Zie foto links.

ROKEN : Het is verboden te roken in het gehele complex van de Brabanthallen.


BELANGRIJK:
Men mag pas na sluiting van de beurs, dus vanaf zondag 16.00 uur beginnen met het opruimen van
de stands. Het is niet toegestaan om uw stand voor 16.00 uur te verlaten uit te ruimen of af te breken,
met goederen karretjes te gaan rijden, met dozen te gaan sjouwen etc. Als organisatie zullen wij
daar streng op toezien, het naleven van dit verbod is ten eerste uit respect voor uw collega
deelnemers de organisatie van de beurs en de bezoekers, die recht hebben om álles te zien tot aan
de officiële sluitingstijd, bovendien zal naleving van deze regel de sfeer en de kwaliteit van de beurs
ten goede komen. Bij het niet opvolgen van deze voorwaarde voor deelname, wordt de
desbetreffende 'vroegopruimer' definitief uitgesloten voor deelname aan toekomstige beurzen. De
losdeuren gaan ná afloop van de beurs zaterdagmiddag om 17.15 open zondagmiddag om 16.15
uur .



Hondenbeleid:
Wij als organisatie ontmoedigen zoveel mogelijk deelnemers en bezoekers een hondje mee te
nemen, er is momenteel een ongewenste toename van hondjes tijdens de poppen en berenbeurzen!
Het is  veel te druk voor een hondje bovendien geeft het vaak voor collega deelnemers én bezoekers
overlast, bijvoorbeeld het luide blaffen als honden elkaar tegenkomen. 
Het wordt niet aanbevolen om uw hond mee te nemen, ook niet op karretjes, in tassen, op de arm of
anderszins.
Wij verzoeken iedereen hier rekening mee te houden en indien mogelijk van te voren een oppas
voor de hond te regelen.
Deelnemers die een klein hondje meebrengen omdat het niet anders kan, moeten het hondje onder
de tafel in een hondenbench plaatsen, collega's en bezoekers mogen geen hinder ondervinden van
hondjes. Grote honden zijn niet toegestaan.

DIEFSTAL: Let tijdens de beurs goed op uw stand! Leg uw tas op een ”veilige” plaats. Bijvoorbeeld
in een container met daarop weer een andere. Dek na afloop van de beurs uw tafel af ,met bijv. een
laken en bevestig die met veiligheidsspelden vast aan het onderkleed. Laat uw tafel nooit
onbewaakt achter en draag uw geld op uw lichaam (heuptasje of iets dergelijks).
Brabanthallen en Niesje Wolters van Bemmel v.o.f. kan in geen enkel opzicht aansprakelijk worden
gesteld voor (letsel)schade en/of diefstal van meegebrachte handel of van eigendommen van de
deelnemer / deelneemster, zowel tijdens de beurs als tijdens het gehele verblijf aldaar. (LEES OOK
UW DEELNAME FORMULIER GOED DOOR!)

Wellicht een hoop 'regels' maar bovenstaande zorgt voor een prettige sfeer én een prachtige beurs! 
Wij wensen U een gezellige en succesvolle beurs toe!